Σάββατο, 25 Μαρτίου 2017

ΓΕΡΑΝΕΙΑ (ΔΑΡΔΙΖΑ - ΜΑΚΡΥΠΛΑΓΙ(1369μ) - ΔΑΡΔΙΖΑ)




Κλικ πάνω στη φώτο για περισσότερες 



Προτεινόμενη Διαδρομή: ....., Εκκίνηση: 0900 Τοποθεσία: Γεράνεια Tύπος: Ανάβαση-Κατάβαση, Μήκος: 18 Χλμ, Ώρες: 7ω , Κατεύθυνση: Β-ΒΔ-Ν-Α ΥΔ ανάβασης: 915 μ. ΥΔ κατάβασης: 915μ. Υ min/max: 455/1369 μ. Βλάστηση: Πεύκα - Ελατα Πόσιμο νερό: Βρύση Δάρδιζα, Βρύση Λάκκα Παπά, Πηγή Γκούρα , Βαθμός δυσκολίας : ΔύσκοληΣήμανση: Μέτρια+GPS

Περιγραφή: Αναχώρηση από Αθήνα 0800. Αφιξη στο τέλος της ασφάλτου(455μ) πάνω απ τους Αγίους Θεοδώρους στις 0900. Εκκίνηση πεζή για Δάρδιζα (620μ) και μετά από 4,5 χλμ χωματόδρομο στάση στη βρύση. Αναχώρηση για κορυφή Μακρυπλάγι(1369μ) στις 1030. ΕΤΑ κορυφής 1330 μετά από 4,5 χλμ σε μονοπάτι με ΥΔ 749μ. Ενδιάμεσες στάσεις στη Βρύση Παπά, στις 3 Πόρτες(1061μ,@38.02565Ν,23.12315Ε, προαιρετικά στη πηγή Γκούρα(1018μ @38.028267Ν 23.128283Ε, στον πύργο ΟΤΕ (1350μ). Επιστροφή από τα ίδια για Δάρδιζα και άσφαλτο όπου αμάξι.

Σάββατο, 18 Μαρτίου 2017

ΠΕΝΤΕΛΕΙΑ ΟΡΟΣ (ΛΙΜΝΗ ΔΟΞΑΣ -ΝΤΟΥΡΝΤΟΥΒΑΝΑ(2078μ) -ΛΙΜΝΗ ΔΟΞΑΣ

Κλικ στη φώτο για περισσότερες




Διαδρομή: Σάββατο 18/03/17 Εκκίνηση: 1000 Τερματισμός:1800  Τοποθεσία: Ορεινή Κορινθία Tύπος: Ανάβαση-Κατάβαση, Μήκος: 14 Χλμ., Ώρες: 8 με στάσεις, Κατεύθυνση: Δ-ΝΔ-Ν, ΥΔ ανάβασης: 1200μ. ΥΔ κατάβασης: 1200μ. Υ min/max: 880/2078 μ. Βλάστηση: Πεύκα - Ελατα Πόσιμο νερό: Τουρκούβρυση σε 1ωρ, Βαθμός δυσκολίας : Δύσκολη. Σήμανση: Καλή+GPS

Περιγραφή: Αναχώρηση από Αθήμα 0630. Αφιξη στη Λίμνη Δόξας(880μ) στις 0945 Εκκίνηση στις 1000 προς Διάσελο Κυνηγού(1550μ). ΅Ενδιάμεσες στάσεις δυο(2) για ξεκούραση και θέα/φώτος από "μπαλκόνι¨. Άφιξη και στάση στη Τουρκούβρυση μετά από 1ώρα 5λ . Συνέχιση για Διάσελο Κυνηγού(1500μ) όπου άφιξη μετά από 2ωρ15λ και στάση. Ανάβαση στην κορυφή Ντουρντουβάνα (2078μ) με χιόνια μετά 4ωρ.30λ με τις στάσεις. Επιστροφή από τα ίδια σε 3 ώρες χωρίς στάσεις.

Κυριακή, 12 Μαρτίου 2017

ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΣΩΣΗΣ - πολιτικής προστασίας, «ανάσυρση και μεταφορά τραυματία από χαράδρα».

Κείμενο: Σταύρος Τσογκανής

Το να ανήκεις σε ένα Σύνδεσμο που βοηθά εθελοντικά την περιοχή σου (καλή ώρα η Εθελοντική Ομάδα Ραφήνας – Πικερμίου που ανήκω και σκοπός της είναι η εθελοντική προσφορά στα πλαίσια της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου) πολλές φορές απαιτεί και γνώσεις εξειδικευμένες.

Για παράδειγμα παροχή πρώτων βοηθειών (με πιστοποίηση ικανότητας από αρμόδιο φορέα), γνώσεις υποστήριξης του Πυροσβεστικού Σώματος και πάλι με πιστοποίηση από το Σώμα αυτό.
Στα πλαίσια αυτά ανήκει και η άσκηση διάσωσης και συγκεκριμένα «ανάσυρση και μεταφορά τραυματία από χαράδρα».
Εξαιρετικά χρήσιμη άσκηση καθώς τραυματισμός μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε ορειβατική – ακόμη και περιπατητική – εξόρμηση.
Στις στρατιωτικές μονάδες η άσκηση είναι υποχρεωτική (ευνόητοι λόγοι) για τα πεζοπόρα τμήματα και Ειδικές Δυνάμεις και υποστηρίζεται από ελικόπτερα.
Η άσκηση στην οποία αναφέρεται το παρόν σημείωμα έγινε στις πλαγιές της Πάρνηθας την Κυριακή, 5η Μαρτίου 2017, βοηθούντος και ενός εκπληκτικού αττικού καιρού! Συμμετείχαν στη διοργάνωση και την εκτέλεση της άσκησης τα σωματεία:Ακαδημία ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ, Σύνδεσμος Ελλήνων Βατραχανθρώπων, Σωματείο Καταδρομέων ΚΕΑΠ, Ομάδα ΟΔΕΥΩ, Τράπεζα Αίματος ΜΑΡΙΝΟΣ ΖΑΜΠΑΤΗΣ και η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων (ΟΔΙΚ).
Οι συμμετέχοντες στην πλειοψηφία τους ανήκαν σε εφέδρους οπλίτες και αξιωματικούς των Ελληνικών Ειδικών Δυνάμεων (γιαυτό και πολλές στολές παραλλαγής στις φωτογραφίες) και πολλοί είχαν ήδη από τα χρόνια της θητείας τους τις απαραίτητες γνώσεις (έρευνας και διάσωσης).
Σε μπαριέρες της διαδρομής προς το Μόν Παρνές δέθηκαν σκοινιά που επέτρεψαν τις ενέργειες ανάσυρσης τραυματιών από βάθος περίπου 50 μέτρων. 



Η κλίση έφτανε τις 40 περίπου μοίρες και η κάθοδος απαιτούσε χρήση σκοινιού και της τεχνικής ραπέλ. Με την τεχνική αυτή μπορεί να κατέβει κάποιος, φορώντας απαραίτητα κράνος, βράχο ακόμη και κάθετο έχοντας το σκοινί στα χέρια του και έχοντάς το περασμένο από ένα «8-άρι» κρίκο. 
O κρίκος αυτός (βλ. Φωτογραφία) 

Κρίκος Οκτάρι

είναι δεμένος σταθερά στο «μπωντριέ» τη ζώνη ασφαλείας 

Μπωντριέ
που υποχρεωτικά φορά ο διασώστης καταρριχητής/αναρριχητής. Ο κρίκος χρησιμεύει σαν φρένο αλλά και σαν εργαλείο σταδιακής απελευθέρωσης σκοινιού. Το ένα χέρι κρατά το σκοινί πίσω από την πλάτη και το αφήνει να γλιστράει σιγά – σιγά.

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Κοτρονάρο (στο blog του «basecamp» http://www.basecamp.gr/?section=eproduct&prod=413&cat=12591 :
Η ιδανική θέση του σώματος κατά το ραπέλ, είναι σε γωνία 55ο με τον βράχο με τα πόδια ανοιχτά, τα γόνατα λυγισμένα και τις πατούσες ολόκληρες στον τοίχο, για να εμποδίσουν επικίνδυνα γλιστρήματα στον βράχο, για τα γόνατα και το πρόσωπο. 
Τεχνική Ραπέλ
Η κίνηση είναι αργή και σταθερή με βήματα προς τα πίσω και όχι με πηδηματάκια τύπου ‘Ράμπο'. Σε χείλος στέγης λυγίζουμε τα γόνατα και σπρώχνουμε προς τα έξω, αφήνοντας παράλληλα τόσο σχοινί όσο χρειάζεται για να ξεπεράσουμε το εμπόδιο, ή καθόμαστε στα πλάγια και αφήνουμε το σώμα μας να γλιστρήσει σιγά-σιγά κάτω από το χείλος.

Καταρρίχηση
O τραυματίας είναι ξαπλωμένος σε ένα φορείο και εκεί δένεται / αγκυρώνεται ώστε όταν αρχίσει η ανάσυρση να μή γλιστρήσει και ...φύγει.


Απαιτούνται 6-8 άτομα για να τον ανεβάσουν. 


Η ανάσυρση γίνεται σιγά – σιγά, βήμα – βήμα, κρατώντας το σκοινί.


Οι πρώτοι της 6-άδας (8-άδας) χρησιμοποιούν ειδικές καστάνιες (γραπώνουν και αφήνουν το σκοινί διευκολύνοντας την έλξη) 


που επίσημα λέγονται «φρένα χειρός» ή «ζουμάρ» (βλ. φωτογραφία). 
Ζουμάρ

Έτσι σιγά σιγά με μεγάλη προσπάθεια ανεβαίνει η ομάδα με τον τραυματία προς το επίπεδο (ίσιωμα) όπου πιά η μεταφορά του είναι πολύ πιό εύκολη.


Σάββατο, 4 Μαρτίου 2017

H ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ & ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Πηγή = http://enallaktikidrasi.com/2017/03/pezoporia-allazei-myalo-enisxyei-dimiourgikotita/

Η πεζοπορία αλλάζει το μυαλό και ενισχύει τη δημιουργικότητα

Το ότι ο διαλογισμός αλλάζει τον εγκέφαλο το γνωρίζαμε. Πέρυσι μάθαμε ότι το πλέξιμο και η μουσική μπορούν να επιδράσουν με έναν παρεμφερή τρόπο. Σήμερα μαθαίνουμε ότι και η πεζοπορία έχει εξαιρετικές ευεργετικές ιδιότητες για τον εγκέφαλο.
Κάποια από τα οφέλη της
Η πεζοπορία είναι πιο αποτελεσματική από το γυμναστήριο
Έρευνα από το London School of Economics βρήκε ότι όσοι περπατούν έχουν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος και λεπτότερη μέση από ότι όσοι κάνουν κάποιο άθλημα. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το περπάτημα με έντονο βήμα είναι πολύ καλύτερο για να κρατάμε το βάρος μας χαμηλό από ότι οι δουλειές στο σπίτι, η χειρωνακτική εργασία και τα σπορ.
Το περπάτημα επιμηκύνει τη ζωή
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, οι οποίοι διεξήγαγαν μια έρευνα σε 334.000 ανθρώπους και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ακόμη και η παραμικρή σωματική δραστηριότητα επιδρά στην παράταση της διάρκειας ζωής. Μάλιστα, οι λιγότερο «fit» είχαν να αποκομίσουν τα περισσότερα οφέλη.

Η πεζοπορία αλλάζει τον εγκέφαλο
Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας, η αερόβια άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη, τις γνωστικές ικανότητες, μειώνει το στρες και αυξάνει τις ορμόνες της χαράς.

Προστατεύει τους νεφροπαθείς
Το περπάτημα προστατεύει τους νεφροπαθείς από καρδιακές παθήσεις – λοιμώξεις Οι καρδιακές παθήσεις και οι λοιμώξεις είναι σημαντικές επιπλοκές και οι κύριες αιτίες θανάτου σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο. Είναι, πλέον, καλά τεκμηριωμένο ότι η δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος προκαλεί και τις δύο αυτές παθολογικές διεργασίες.

Βοηθά τα παιδιά με ΔΕΠΥ
Το περπάτημα και γενικά οι δραστηριότητες στη φύση μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα του ΔΕΠΥ

Ενισχύει τη δημιουργικότητα

Το συχνό περπάτημα, διευκολύνει τη δημιουργία νέων συνδέσεων ανάμεσα στα εγκεφαλικά κύτταρα, επιβραδύνει τη φυσιολογική φθορά του φλοιού του εγκεφάλου, αυξάνει τον όγκο του ιππόκαμπου (περιοχής του εγκεφάλου, που είναι πολύ σημαντική για τη μνήμη) και ανεβάζει τα επίπεδα των μορίων που προκαλούν την ανάπτυξη νέων νευρώνων και μεταδίδουν μηνύματα μεταξύ τους.